B-ajokortti Helsinki

B-ajokortti eli henkilöautokortti

Kursseiltamme valmistuu kuljettajia, joilla on edellytys ajaa liikenteessä turvallisesti ja muut huomioon ottaen myös kurssin jälkeen.

Tarjoamme sinulle ylivoimaisesti Helsingin alueen parhaimman kurssikokemuksen ammattitaidollamme ja palveluillamme.

Autamme sinua alusta loppuun saakka saavuttamaan hyvän ajotaidon ja valitsemaan oikeat kurssipaketit juuri sinun tarpeisiisi.

B-kurssi kannattaa suorittaa meillä. Lue alta miksi!

• Vuosien saatossa muovautunut opetusmalli, joka tuottaa loistavat oppimistulokset
  • Ajoharjoittelut laadukkaalla kalustolla ja simulaattoreilla
  • Harjoitteluohjelmat teoriakoetta varten
  • Täysi sparraus B-kortin suorittamisen kaikissa vaiheissa
  • Ajovarman koepaikka lähellä autokoulua
  • Kannustavat ja mukavat opettajat
  • Palvelevan asiakaspalvelun toimistossa ja opetuksessa
  • Mahdollisuus ajaa koko kurssi tai yksittäisiä ajotunteja automaattivaihteisella autolla
  • Yksittäisiä tunteja voidaan ajaa myös pakettiautolla, jos oppilaalla on siihen halua ja tarvetta

Paras oppimistulos syntyy, kun tehdään limittäin harjoituksia käytännössä ja teoriassa – ajoharjoituksia autolla sekä simulaattorilla, teoriatunteja sekä itseharjoittelua kirjaa lukemalla ja harjoitusohjelmaa hyödyntämällä.

B-ajokortin suorittamiseen ja ajokokeen läpipääsyyn saavutettavien taitojen oppiminen on aina harjoittelua vaativa asia. Jos joku on ajanut jo pitkään liikenteessä mopolla tai kevyt moottoripyörällä, on lähtökohdat B-kortin suorittamiselle erilaiset kuin ensikertalaisella. Olemme tehneet erilaiset kurssipohjat valittavaksi B-kortin suorittamiseen oppilaan aikaisemman kokemuksen perusteella. Käytännössä voit valita minkä paketin tahansa, mutta suosittelemme valitsemaan paketin kokemuksesi mukaan, jotta opetusmäärät olisivat realistisia ajotaidon oppimiseen nähden. Pronssi- ja hopeapakettimme sisältävät lain määräämän minimiopetusvaatimuksen. Kultapaketissa on suoraan enemmän opetusta, kuin laki määrää.

Opetus siirtyy pala palalta kohti itsenäistä ajamista. Jokaisella oppilaalla on oma opettaja, joka suunnittelee ajotuntien aiheet ja reitit oppilaan tarpeen mukaan. Harjoiteltavia asioita ovat auton käsittely-, liikennetilanteiden hallinnan-, oman toiminnan arvioinnin-, vaikeiden keliolosuhteiden tunnistamisen ja ajamisen taidot. Pystymme kehittämään kokeneemmastakin kuljettajasta vielä paremman kuljettajan.

Ajotunnit voidaan suorittaa joko automaattivaihteisella tai manuaalivaihteisella autolla. Ajotuntien kielivaihtoehtoina on suomi, ruotsi ja englanti. Simulaattorilla harjoiteltaessa kielivaihtoehtoina löytyy näiden lisäksi arabia, romania, venäjä, saksa ja turkki.

B-kortin suorittamiseen vaaditaan 18 vuoden ikä – kurssin voit aloittaa 16 vuotta täytettyäsi. Teoriakokeeseen pääsee aikaisintaan kuukautta ennen vaadittua vähimmäisikää. Tarvittaessa viranomaisilta voi hakea ikäpoikkeuslupaa, jolloin tutkinnon voi suorittaa jo 17-vuotiaana.

B-kortilla saat ajaa henkilö- ja pakettiautoa sekä kevyttä yhdistelmää, jonka suurin sallittu kokonaismassa on 3 500 kg.

B-KORTTI HINNASTO

B-KURSSIPAKETTI / PRONSSI

839€

Tämä paketti sopii sinulle, mikäli sinulla on pohjalla A1-ajokortti, ulkomainen ajokortti tai muuten erittäin hyvä lähtötaso auton käsittelystä ja liikennesäännöistä. Tässä kokonaisuudessa opetus painottuu simulaattoriopetukseen. Autolla ajat tässä paketissa yhteensä 6 ajotuntia.

• Teoriakokeen harjoitusohjelma
  • 5 ajotuntia (à 50min) autolla
  • 5 ajotuntia (à 50min) simulaattorilla
  • Riskientunnistamiskoulutus (sis. 4 teoriatuntia, 1 ajotunti autolla ja 3 ajotuntia simulaattorilla)

+ Viranomaiskulut alk. 163€

Viranomaiskulut maksetaan erikseen Ajovarmalle. Mikäli sinulla ei ole aiempaa suomalaista ajokorttia, vaaditaan kurssiin myös EAS-tunnit (60€). Kortin kokonaishinta 839€ + 163€ = 1 002€

B-KURSSIPAKETTI / HOPEA

1 219€

Tämä paketti sopii sinulle, mikäli sinulla on pohjalla mopokortti tai vähän tuntemusta liikennesäännöistä ja autoista.  Vaikeat liukkaan kelin olosuhteet voit tässä paketissa harjoitella fyysisesti liukkaan kelin radalla. Autolla ajat tässä paketissa yhteensä 10 ajotuntia.

• Teoriakokeen harjoitusohjelma
  • 7 ajotuntia (à 50min) autolla
  • 3 ajotuntia (à 50min) simulaattorilla
  • Riskientunnistamiskoulutus (sis. 4 teoriatuntia, 3 ajotuntia autolla ja pimeänajo simulaattorilla)

+ Viranomaiskulut alk. 163€

Viranomaiskulut maksetaan erikseen Ajovarmalle. Liukkaan kelin radan käyttömaksu on 80€. Mikäli sinulla ei ole aiempaa suomalaista ajokorttia, vaaditaan kurssiin myös EAS-tunnit (60€). Kortin kokonaishinta 1219€ + 163€ + 80€ = 1462€

B-KURSSIPAKETTI / KULTA

1 599€

Tämä paketti on hyvä sinulle, jos sinulla ei ole vielä liikenteestä ja auton käsittelystä kokemusta tai kokemus on erittäin vähäistä. Ajot suoritetaan autolla, mutta perus ajotuntien lisäksi saat ajaa simulaattorilla niin paljon kuin haluat. Kurssi sisältää oppikirjan sekä teoriakokeen harjoitusohjelman. Tässä paketissa ajat autolla ajotunteja yhteensä 15.

• Fyysinen kirja ja teoriakokeen harjoitusohjelma
  • EAS-teoriatunnit (4 x à 45min)
  • 12 ajotuntia (à 50min) autolla
  • Vapaa simulaattorin käyttöoikeus