Terveysperusteinen ajokyvyn arviointi

Olemme useiden sairaaloiden ja lääkärikeskuksien pyynnöstä arvioineet asiakkaiden ajokykyä vuodesta 1997. Meillä on mittava osaaminen neurologian ja geriatrian puolen asiakkaiden arvioinnista liikenteessä kuin myös kuntouttavalta puolelta. Teemme kattavat lausunnot ja toimitamme ne asiakkaan puolesta suoraan lähettävälle lääkärille. Ajokykyarvioon voi tulla myös ilman lähetettä.

Ajokyvyn arvioinnit ajetaan autokoulun autolla, joka voi olla asiakkaan toivomuksesta automaatti- tai manuaalivaihteinen auto. Automaattivaihteisesta autosta löytyy myös erilaisia invaominaisuuksia tarpeen mukaan, kuten käsikaasu.

Ajo kestää noin 50 minuuttia ja ajo ajetaan helpohkossa taajamaliikenteessä mukaan lukien kehätiet tai vastaava moottoritie. Ajossa kiinnitetään huomiota enemmän ajokykyyn ja liikenteessä normaaliin selviytymiseen kuin ajokoemaiseen suoritukseen liikennesääntöjen osalta.

Ajokyvyn arvioinnit varataan autokoulun toimistosta p. 0400 274 700.

• 1 Ajotunti (á 50min)
  • Taajamaliikenne arvio
  • Kehä- ja moottoritie arvio
  • Opettajan kirjallinen lausunto