.

Malmin Autokoulun perusti Olavi Laaksonen vuonna 1961. Aina Malmilla toiminut Malmin autokoulu antoi aluksi pelkästään moottoripyöräopetusta, mutta opetus laajeni myöhemmin myös henkilö- ja kuorma-autoluokkiin. Olavin menehdyttyä nuorella iällä toimintaa jatkoi Olavin vaimo Eila (Kauppinen).

Eila toimi ensimmäisinä naispuolisina liikenneopettaja Suomessa ja teki hienon työuran Malmin Autokoulussa. Eilan jäädessä eläkkeelle autokoulun johtoon jäi hänen poikansa Pekka Laaksonen.

Pekka oli jo nuoresta iästä ollut mukana autokoulun toiminnassa siskonsa kanssa ja pystyi opettamaan kaikkia korttiluokkia. Vuonna 1997 Pekka kehitti suomalaista inva-opetusta ja ajokyvyn arviointi palveluita autokoulun tarjontaan, joista tulikin Malmin Autokoulun erikoisalaa.

Pekka johti autokoulua ja toimi monissa autokoulualan luottamustehtävissä vuoteen 2021. Vuodesta 2021 autokoulun johtoon jäivät Pekan lapset Olli-Valtteri Laaksonen ja Mari Styf. Olli-Valtteri on moottoripyörä-, mopo- ja henkilöautoluokan opettaja ja hänellä on kattava osaaminen yleisestikin opetusalalta. Mari Styf on henkilöautoluokan liikenneopettaja, mutta keskittyy enemmän hallinnollisiin ja myynnillisiin toimiin autokoulun toimistolla.